REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO LCL-LARYNGOLOG.PL
16.10.2025
1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://lcl-laryngolog.pl (dalej: „Serwis”).
- Serwis służy w szczególności do:
- prezentowania informacji o Lubuskim Centrum Laryngologii / innych jednostkach Administratora,
- przedstawienia zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych z zakresu laryngologii, audiologii, foniatrii i pokrewnych,
- umożliwienia kontaktu z rejestracją i przesłania wstępnych zgłoszeń na wizyty / zapytań,
- publikacji artykułów edukacyjnych dotyczących zdrowia, profilaktyki oraz informacji z obszaru medycyny,
- informacji o aparatach słuchowych, badaniach diagnostycznych i innych usługach,
- prezentowania aktualności dotyczących działalności placówki.
- Każda osoba korzystająca z Serwisu („Użytkownik”) zobowiązana jest do zapoznania się z Regulaminem. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację jego postanowień.
- W przypadku braku akceptacji Regulaminu Użytkownik powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania z Serwisu.
2. Definicje
- Użytkownik – każda osoba fizyczna lub prawna korzystająca z Serwisu.
- Placówka – podmiot leczniczy/placówka medyczna Administratora, w której udzielane są świadczenia zdrowotne.
- Treści – wszelkie materiały dostępne w Serwisie: teksty, artykuły, grafiki, zdjęcia, materiały wideo, informacje o usługach, cennikach, aparatach słuchowych, formularze, itp.
- Formularz – elektroniczny formularz kontaktowy/rejestracyjny dostępny w Serwisie.
- Newsletter – usługa przesyłania informacji drogą elektroniczną (jeśli zostanie uruchomiona).
3. Charakter informacji medycznych – KLUCZOWE ZASTRZEŻENIA
- Serwis ma charakter informacyjny i edukacyjny oraz wizerunkowy.
- Informacje medyczne zawarte w Serwisie:
- mają charakter ogólny i nie uwzględniają indywidualnej sytuacji zdrowotnej Użytkownika,
- przygotowywane są z należytą starannością, jednak mogą się dezaktualizować wraz ze zmianą stanu wiedzy lub przepisów.
- Treści zamieszczone w Serwisie nie stanowią:
- indywidualnej diagnozy lekarskiej,
- porady medycznej w rozumieniu świadczenia zdrowotnego udzielonego na odległość,
- zaleceń terapeutycznych zastępujących konsultację ze specjalistą.
- Decyzje dotyczące leczenia, przyjmowania leków, zabiegów, badań diagnostycznych czy modyfikacji terapii powinny być podejmowane wyłącznie po konsultacji z lekarzem lub innym uprawnionym pracownikiem medycznym.
- W sytuacjach nagłych (np. krwotok, silna duszność, ostry ból, nagła utrata słuchu, podejrzenie udaru, wstrząs anafilaktyczny) należy niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 / 999 lub udać się do najbliższego szpitalnego oddziału ratunkowego – Serwis nie jest kanałem udzielania natychmiastowej pomocy.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania informacji z Serwisu bez konsultacji medycznej oraz za samodzielne stawianie diagnoz lub modyfikowanie leczenia przez Użytkownika.
4. Zasady korzystania z Serwisu
- Korzystanie z Serwisu jest dobrowolne i nieodpłatne (nie dotyczy ewentualnych odrębnie opisanych płatnych usług, np. umawiania wizyt odpłatnych online).
- Użytkownik zobowiązuje się do:
- korzystania z Serwisu zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i Regulaminem,
- niepodejmowania działań mogących zakłócić działanie Serwisu.
- Zabrania się w szczególności:
- publikowania treści obraźliwych, wulgarnych, zniesławiających, dyskryminujących,
- zamieszczania treści naruszających prawa autorskie, prawa do wizerunku i inne prawa osób trzecich,
- rozsyłania spamu lub treści reklamowych bez zgody Administratora,
- umieszczania linków do treści niezgodnych z prawem lub zawierających złośliwe oprogramowanie,
- podejmowania prób uzyskania nieuprawnionego dostępu do systemów informatycznych Administratora lub innych Użytkowników.
5. Formularze kontaktowe i rejestracyjne
- Serwis może udostępniać Formularze umożliwiające:
- przesłanie zapytania dotyczącego oferty Placówki,
- wstępne zgłoszenie chęci umówienia wizyty,
- zapis na newsletter lub wydarzenia (jeśli dostępne).
- Dane podane w Formularzach powinny być prawdziwe i aktualne.
- Wysłanie Formularza:
- nie stanowi jeszcze zawarcia umowy o udzielenie świadczenia zdrowotnego ani gwarancji wybranego terminu,
- oznacza zgodę na kontakt zwrotny w celu potwierdzenia wizyty / udzielenia informacji organizacyjnych.
- Szczegółowe zasady udzielania świadczeń zdrowotnych, rozliczeń, odwoływania wizyt i reklamacji określa:
- regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego,
- wewnętrzne procedury Placówki oraz przepisy prawa,
które mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu w zakresie świadczeń medycznych.
6. Treści Użytkownika (komentarze, opinie – jeśli dostępne)
- Jeżeli Serwis umożliwia dodawanie komentarzy, opinii lub innych treści przez Użytkowników („Treści Użytkownika”), Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za ich treść.
- Niedozwolone są Treści Użytkownika:
- sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami,
- ujawniające dane osobowe lub informacje medyczne osób trzecich bez ich zgody,
- mogące naruszać dobra osobiste personelu medycznego lub innych Użytkowników,
- zawierające reklamę produktów i usług niezwiązanych z Serwisem bez zgody Administratora.
- Dodając Treści Użytkownika, Użytkownik:
- oświadcza, że posiada prawa do tych treści,
- udziela Administratorowi nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji na ich przechowywanie, publikowanie, moderowanie, skracanie, cytowanie oraz wykorzystanie w Serwisie (z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych).
- Administrator zastrzega sobie prawo do moderowania i usuwania Treści Użytkownika naruszających prawo lub Regulamin oraz do blokowania dostępu do możliwości komentowania w przypadku uporczywych naruszeń.
7. Prawa autorskie
- Wszystkie Treści publikowane w Serwisie:
- opisy usług, artykuły medyczne, grafiki, zdjęcia, materiały wideo, logo, układ graficzny,
stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego.
- opisy usług, artykuły medyczne, grafiki, zdjęcia, materiały wideo, logo, układ graficzny,
- Prawa autorskie do Treści przysługują Administratorowi lub uprawnionym podmiotom (autorom, partnerom), chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
- Bez uprzedniej pisemnej zgody Administratora zabronione jest:
- kopiowanie, masowe pobieranie, modyfikowanie, publiczne odtwarzanie i rozpowszechnianie Treści w całości lub w istotnej części,
- wykorzystywanie Treści w celach komercyjnych jako własnych materiałów informacyjnych lub reklamowych.
- Dopuszcza się cytowanie krótkich fragmentów Treści zgodnie z prawem, pod warunkiem:
- podania źródła: „LCL-laryngolog.pl”,
- zamieszczenia aktywnego linku do cytowanej podstrony.
- Nazwy i znaki towarowe podmiotów współpracujących z Administratorem należą do ich właścicieli.
8. Reklamy, współprace i informacje o produktach
- W Serwisie mogą pojawiać się informacje o aparatach słuchowych, sprzęcie medycznym, usługach partnerskich, a także treści sponsorowane.
- Informacje te mają charakter informacyjny i nie stanowią samodzielnej oferty sprzedaży – oferta każdorazowo pochodzi od właściwego podmiotu i podlega jego regulaminowi.
- Treści o charakterze komercyjnym mogą być odpowiednio oznaczane (np. „reklama”, „współpraca”, „materiał partnera”).
- Administrator nie odpowiada za warunki ofert, produktów i usług podmiotów trzecich, do których linki znajdują się w Serwisie.
9. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Administrator Serwisu wskazany w pkt 1.2.
- Dane osobowe przetwarzane są w szczególności:
- w celu obsługi zapytań i Formularzy,
- w celu rejestracji i potwierdzenia wizyt (jeśli funkcja dostępna),
- w celu prowadzenia Newslettera (po wyrażeniu zgody),
- w celach statystycznych, bezpieczeństwa i poprawy funkcjonowania Serwisu,
- w celu realizacji obowiązków prawnych podmiotu leczniczego.
- Szczegółowe informacje dotyczące:
- zakresu, podstaw i celów przetwarzania danych,
- odbiorców danych,
- okresu przechowywania,
- praw osób, których dane dotyczą,
- zasad stosowania plików cookies i narzędzi analitycznych,
zawiera Polityka Prywatności i plików cookies udostępniona w Serwisie.
- Użytkownik może zarządzać plikami cookies w ustawieniach przeglądarki; ich ograniczenie może jednak wpłynąć na działanie niektórych funkcji Serwisu.
10. Odpowiedzialność Administratora
- Administrator dokłada należytej staranności, aby informacje w Serwisie były aktualne i rzetelne, a Serwis działał w sposób ciągły.
- W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Administrator nie odpowiada za:
- szkody wynikłe z korzystania lub niemożności korzystania z Serwisu,
- skutki zastosowania informacji z Serwisu bez konsultacji z lekarzem,
- Treści Użytkowników,
- treści i działanie stron zewnętrznych, do których prowadzą linki z Serwisu,
- przerwy w działaniu Serwisu spowodowane konserwacją, awarią, atakiem zewnętrznym lub siłą wyższą.
- Żadne postanowienie Regulaminu nie wyłącza odpowiedzialności Administratora w zakresie, w jakim nie może być ona wyłączona przepisami bezwzględnie obowiązującymi (w szczególności przepisami o działalności leczniczej i prawach pacjenta).
11. Zgłaszanie naruszeń i błędów
- Użytkownik może zgłosić Administratorowi:
- treści bezprawne lub naruszające Regulamin,
- naruszenia praw autorskich lub dóbr osobistych,
- błędy merytoryczne, w szczególności w informacjach medycznych,
- problemy techniczne w działaniu Serwisu.
- Zgłoszenia należy przesyłać na adres: [e-mail do zgłoszeń] z podaniem:
- adresu URL danej treści,
- opisu problemu,
- danych kontaktowych (jeśli oczekujesz odpowiedzi).
- Administrator, po otrzymaniu wiarygodnego zgłoszenia, podejmie odpowiednie działania w rozsądnym terminie (np. korekta, uzupełnienie, usunięcie treści).
12. Zmiany Regulaminu
- Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
- zmian w przepisach prawa,
- zmian funkcjonalności Serwisu,
- wprowadzenia nowych usług lub modyfikacji działalności Placówki,
- konieczności doprecyzowania postanowień.
- Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie wraz z datą wejścia w życie.
- Korzystanie z Serwisu po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej treści Regulaminu.
13. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- ustawy o działalności leczniczej,
- ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- przepisy Kodeksu cywilnego,
- przepisy o ochronie danych osobowych.
- Spory wynikłe w związku z korzystaniem z Serwisu:
- w pierwszej kolejności będą rozwiązywane polubownie,
- w razie braku porozumienia – rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie w Serwisie w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.