Regulamin

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO LCL-LARYNGOLOG.PL

16.10.2025


1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://lcl-laryngolog.pl (dalej: „Serwis”).
  2. Serwis służy w szczególności do:
    • prezentowania informacji o Lubuskim Centrum Laryngologii / innych jednostkach Administratora,
    • przedstawienia zakresu udzielanych świadczeń zdrowotnych z zakresu laryngologii, audiologii, foniatrii i pokrewnych,
    • umożliwienia kontaktu z rejestracją i przesłania wstępnych zgłoszeń na wizyty / zapytań,
    • publikacji artykułów edukacyjnych dotyczących zdrowia, profilaktyki oraz informacji z obszaru medycyny,
    • informacji o aparatach słuchowych, badaniach diagnostycznych i innych usługach,
    • prezentowania aktualności dotyczących działalności placówki.
  3. Każda osoba korzystająca z Serwisu („Użytkownik”) zobowiązana jest do zapoznania się z Regulaminem. Korzystanie z Serwisu oznacza akceptację jego postanowień.
  4. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Użytkownik powinien niezwłocznie zaprzestać korzystania z Serwisu.

2. Definicje

  1. Użytkownik – każda osoba fizyczna lub prawna korzystająca z Serwisu.
  2. Placówka – podmiot leczniczy/placówka medyczna Administratora, w której udzielane są świadczenia zdrowotne.
  3. Treści – wszelkie materiały dostępne w Serwisie: teksty, artykuły, grafiki, zdjęcia, materiały wideo, informacje o usługach, cennikach, aparatach słuchowych, formularze, itp.
  4. Formularz – elektroniczny formularz kontaktowy/rejestracyjny dostępny w Serwisie.
  5. Newsletter – usługa przesyłania informacji drogą elektroniczną (jeśli zostanie uruchomiona).

3. Charakter informacji medycznych – KLUCZOWE ZASTRZEŻENIA

  1. Serwis ma charakter informacyjny i edukacyjny oraz wizerunkowy.
  2. Informacje medyczne zawarte w Serwisie:
    • mają charakter ogólny i nie uwzględniają indywidualnej sytuacji zdrowotnej Użytkownika,
    • przygotowywane są z należytą starannością, jednak mogą się dezaktualizować wraz ze zmianą stanu wiedzy lub przepisów.
  3. Treści zamieszczone w Serwisie nie stanowią:
    • indywidualnej diagnozy lekarskiej,
    • porady medycznej w rozumieniu świadczenia zdrowotnego udzielonego na odległość,
    • zaleceń terapeutycznych zastępujących konsultację ze specjalistą.
  4. Decyzje dotyczące leczenia, przyjmowania leków, zabiegów, badań diagnostycznych czy modyfikacji terapii powinny być podejmowane wyłącznie po konsultacji z lekarzem lub innym uprawnionym pracownikiem medycznym.
  5. W sytuacjach nagłych (np. krwotok, silna duszność, ostry ból, nagła utrata słuchu, podejrzenie udaru, wstrząs anafilaktyczny) należy niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 / 999 lub udać się do najbliższego szpitalnego oddziału ratunkowego – Serwis nie jest kanałem udzielania natychmiastowej pomocy.
  6. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania informacji z Serwisu bez konsultacji medycznej oraz za samodzielne stawianie diagnoz lub modyfikowanie leczenia przez Użytkownika.

4. Zasady korzystania z Serwisu

  1. Korzystanie z Serwisu jest dobrowolne i nieodpłatne (nie dotyczy ewentualnych odrębnie opisanych płatnych usług, np. umawiania wizyt odpłatnych online).
  2. Użytkownik zobowiązuje się do:
    • korzystania z Serwisu zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i Regulaminem,
    • niepodejmowania działań mogących zakłócić działanie Serwisu.
  3. Zabrania się w szczególności:
    • publikowania treści obraźliwych, wulgarnych, zniesławiających, dyskryminujących,
    • zamieszczania treści naruszających prawa autorskie, prawa do wizerunku i inne prawa osób trzecich,
    • rozsyłania spamu lub treści reklamowych bez zgody Administratora,
    • umieszczania linków do treści niezgodnych z prawem lub zawierających złośliwe oprogramowanie,
    • podejmowania prób uzyskania nieuprawnionego dostępu do systemów informatycznych Administratora lub innych Użytkowników.

5. Formularze kontaktowe i rejestracyjne

  1. Serwis może udostępniać Formularze umożliwiające:
    • przesłanie zapytania dotyczącego oferty Placówki,
    • wstępne zgłoszenie chęci umówienia wizyty,
    • zapis na newsletter lub wydarzenia (jeśli dostępne).
  2. Dane podane w Formularzach powinny być prawdziwe i aktualne.
  3. Wysłanie Formularza:
    • nie stanowi jeszcze zawarcia umowy o udzielenie świadczenia zdrowotnego ani gwarancji wybranego terminu,
    • oznacza zgodę na kontakt zwrotny w celu potwierdzenia wizyty / udzielenia informacji organizacyjnych.
  4. Szczegółowe zasady udzielania świadczeń zdrowotnych, rozliczeń, odwoływania wizyt i reklamacji określa:
    • regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego,
    • wewnętrzne procedury Placówki oraz przepisy prawa,
      które mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszego Regulaminu w zakresie świadczeń medycznych.

6. Treści Użytkownika (komentarze, opinie – jeśli dostępne)

  1. Jeżeli Serwis umożliwia dodawanie komentarzy, opinii lub innych treści przez Użytkowników („Treści Użytkownika”), Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za ich treść.
  2. Niedozwolone są Treści Użytkownika:
    • sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami,
    • ujawniające dane osobowe lub informacje medyczne osób trzecich bez ich zgody,
    • mogące naruszać dobra osobiste personelu medycznego lub innych Użytkowników,
    • zawierające reklamę produktów i usług niezwiązanych z Serwisem bez zgody Administratora.
  3. Dodając Treści Użytkownika, Użytkownik:
    • oświadcza, że posiada prawa do tych treści,
    • udziela Administratorowi nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji na ich przechowywanie, publikowanie, moderowanie, skracanie, cytowanie oraz wykorzystanie w Serwisie (z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych).
  4. Administrator zastrzega sobie prawo do moderowania i usuwania Treści Użytkownika naruszających prawo lub Regulamin oraz do blokowania dostępu do możliwości komentowania w przypadku uporczywych naruszeń.

7. Prawa autorskie

  1. Wszystkie Treści publikowane w Serwisie:
    • opisy usług, artykuły medyczne, grafiki, zdjęcia, materiały wideo, logo, układ graficzny,
      stanowią utwory w rozumieniu przepisów prawa autorskiego.
  2. Prawa autorskie do Treści przysługują Administratorowi lub uprawnionym podmiotom (autorom, partnerom), chyba że wyraźnie wskazano inaczej.
  3. Bez uprzedniej pisemnej zgody Administratora zabronione jest:
    • kopiowanie, masowe pobieranie, modyfikowanie, publiczne odtwarzanie i rozpowszechnianie Treści w całości lub w istotnej części,
    • wykorzystywanie Treści w celach komercyjnych jako własnych materiałów informacyjnych lub reklamowych.
  4. Dopuszcza się cytowanie krótkich fragmentów Treści zgodnie z prawem, pod warunkiem:
    • podania źródła: „LCL-laryngolog.pl”,
    • zamieszczenia aktywnego linku do cytowanej podstrony.
  5. Nazwy i znaki towarowe podmiotów współpracujących z Administratorem należą do ich właścicieli.

8. Reklamy, współprace i informacje o produktach

  1. W Serwisie mogą pojawiać się informacje o aparatach słuchowych, sprzęcie medycznym, usługach partnerskich, a także treści sponsorowane.
  2. Informacje te mają charakter informacyjny i nie stanowią samodzielnej oferty sprzedaży – oferta każdorazowo pochodzi od właściwego podmiotu i podlega jego regulaminowi.
  3. Treści o charakterze komercyjnym mogą być odpowiednio oznaczane (np. „reklama”, „współpraca”, „materiał partnera”).
  4. Administrator nie odpowiada za warunki ofert, produktów i usług podmiotów trzecich, do których linki znajdują się w Serwisie.

9. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Administrator Serwisu wskazany w pkt 1.2.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w szczególności:
    • w celu obsługi zapytań i Formularzy,
    • w celu rejestracji i potwierdzenia wizyt (jeśli funkcja dostępna),
    • w celu prowadzenia Newslettera (po wyrażeniu zgody),
    • w celach statystycznych, bezpieczeństwa i poprawy funkcjonowania Serwisu,
    • w celu realizacji obowiązków prawnych podmiotu leczniczego.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące:
    • zakresu, podstaw i celów przetwarzania danych,
    • odbiorców danych,
    • okresu przechowywania,
    • praw osób, których dane dotyczą,
    • zasad stosowania plików cookies i narzędzi analitycznych,
      zawiera Polityka Prywatności i plików cookies udostępniona w Serwisie.
  4. Użytkownik może zarządzać plikami cookies w ustawieniach przeglądarki; ich ograniczenie może jednak wpłynąć na działanie niektórych funkcji Serwisu.

10. Odpowiedzialność Administratora

  1. Administrator dokłada należytej staranności, aby informacje w Serwisie były aktualne i rzetelne, a Serwis działał w sposób ciągły.
  2. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Administrator nie odpowiada za:
    • szkody wynikłe z korzystania lub niemożności korzystania z Serwisu,
    • skutki zastosowania informacji z Serwisu bez konsultacji z lekarzem,
    • Treści Użytkowników,
    • treści i działanie stron zewnętrznych, do których prowadzą linki z Serwisu,
    • przerwy w działaniu Serwisu spowodowane konserwacją, awarią, atakiem zewnętrznym lub siłą wyższą.
  3. Żadne postanowienie Regulaminu nie wyłącza odpowiedzialności Administratora w zakresie, w jakim nie może być ona wyłączona przepisami bezwzględnie obowiązującymi (w szczególności przepisami o działalności leczniczej i prawach pacjenta).

11. Zgłaszanie naruszeń i błędów

  1. Użytkownik może zgłosić Administratorowi:
    • treści bezprawne lub naruszające Regulamin,
    • naruszenia praw autorskich lub dóbr osobistych,
    • błędy merytoryczne, w szczególności w informacjach medycznych,
    • problemy techniczne w działaniu Serwisu.
  2. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: [e-mail do zgłoszeń] z podaniem:
    • adresu URL danej treści,
    • opisu problemu,
    • danych kontaktowych (jeśli oczekujesz odpowiedzi).
  3. Administrator, po otrzymaniu wiarygodnego zgłoszenia, podejmie odpowiednie działania w rozsądnym terminie (np. korekta, uzupełnienie, usunięcie treści).

12. Zmiany Regulaminu

  1. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
    • zmian w przepisach prawa,
    • zmian funkcjonalności Serwisu,
    • wprowadzenia nowych usług lub modyfikacji działalności Placówki,
    • konieczności doprecyzowania postanowień.
  2. Zmieniony Regulamin zostanie opublikowany w Serwisie wraz z datą wejścia w życie.
  3. Korzystanie z Serwisu po wejściu w życie zmian oznacza akceptację nowej treści Regulaminu.

13. Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności:
    • ustawy o działalności leczniczej,
    • ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
    • przepisy Kodeksu cywilnego,
    • przepisy o ochronie danych osobowych.
  2. Spory wynikłe w związku z korzystaniem z Serwisu:
    • w pierwszej kolejności będą rozwiązywane polubownie,
    • w razie braku porozumienia – rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
  3. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie w Serwisie w formie umożliwiającej jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  4. Nieważność lub bezskuteczność któregokolwiek z postanowień Regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.